Są to studia podyplomowe, nadające nową specjalność, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25.07.2019 r. w sprawie standardów kształcenia nauczycieli i rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (...).
Ukończenie studiów zgodnie rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 lutego 2009 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci daje nauczycielom kwalifikacje do diagnozy i wsparcia rozwoju dziecka od chwili wykrycia niepełnosprawności do podjęcia nauki w szkole oraz do współpracy z rodziną dziecka. Daje również kwalifikacje do pomocy dzieciom ujawniającym nietypowe potrzeby edukacyjne (trudności w mówieniu, pisaniu, czytaniu, w nauce matematyki, z zaburzeniami rozwoju emocjonalnego itp.).
Absolwent studiów zdobywa uprawnienia do pracy w zespołach wczesnego wspomagania rozwoju, organizowanych w żłobkach, przedszkolach, w tym integracyjnych, w szkołach podstawowych, w tym integracyjnych, szkołach specjalnych i specjalnych ośrodkach szkolno - wychowawczych oraz w poradniach psychologiczno-pedagogicznych.
Warunkiem ukończenia studiów jest złożenie z wynikiem pozytywnym zaliczeń i egzaminów przewidzianych planem studiów, zaliczenie indywidualnej praktyki, napisanie pracy dyplomowej i zdanie z wynikiem pozytywnym egzaminu końcowego (prezentacja pracy dyplomowej i jej obrona).
Wymagane dokumenty:
Opłaty za studia prosimy wpłać na konto :
Niepubliczny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli „ Cogito "
02-495 Warszawa ul Dzieci Warszawy 42
Polski Bank Spółdzielczy w Wyszkowie
86 8931 0003 0739 6165 2000 0001
( na przelewie należy podać kierunek i semestr studiów )
Adresaci
Słuchaczami studiów mogą być osoby z wykształcenie wyższym (licencjackim lub magisterskim), które posiadają przygotowanie do wykonywania zawodu nauczyciela.
Program studiów
Program studiów obejmuje łącznie 390 godzin,(przygotowanie psychologiczno-pedagogiczne specjalne i dydaktyka specjalna) oraz seminarium dyplomowe.
Zgodnie ze nowymi standardami kształcenia nauczycieli (Rozporządzenie MNiSWz dnia 25.07.2019) słuchacze zobligowani są do odbycia praktyk w wymiarze 180 godzin.
Zakres treści programowych obejmuje:
- Teoretyczne podstawy wczesnego wspomagania rozwoju i wczesnej interwencji (pedagogika specjalna, psychologia rozwoju małego dziecka, medyczne aspekty zaburzeń)
- Organizacja wczesnego wspomagania i pracy z rodziną (podstawy prawne, organizacja i standardy wczesnego wspomagania, diagnoza funkcjonalna, indywidualne programy terapii)
- Teoretyczne i praktyczne podstawy wspomagania rozwoju dziecka z uszkodzonym wzrokiem, słuchem, wspomaganie rozwoju intelektualnego, rozwoju mowy, rozwoju ruchowego, praca z dzieckiem z upośledzeniami sprzężonymi.
- Wybrane formy terapii ( np. Integracja sensoryczna, Kinezjologia Edukacyjna, Artreterapia).
Charakter studiów
Podyplomowe studia kwalifikacyjne – trzy semestralne.
Czas trwania
Studia realizowane będą jako trzysemestralne. Uczestnicy studiów będą aktywnie uczestniczyć w przewidzianych planem wykładach, ćwiczeniach oraz w zajęciach warsztatowych i seminaryjnych.Zjazdy będą się odbywały co dwa tygodnie w soboty i niedziele .
Opłaty
Opłata wpisowa: 250 zł. Opłata za 1 semestr 1300 zł. (przy jednorazowej opłacie za trzy semestry koszt studium wynosi 3600 zł).
Opłata ratalna za studia wynosi 440 (10 rat)
Kadra
Wybitni i doświadczeni eksperci, w tym pedagodzy i psychologowie w zakresie edukacji początkowej i terapii pedagogicznej.
Kontakt
Niepubliczny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli „ Cogito „ w Warszawie ul. Dzieci Warszawy 42,
Dział Rekrutacji ul. Plac Czerwca 1976r nr 7 pokój 51 Tel. 22 391 57 21 ; e-mail: osrodek@csz.waw.pl
Studia uruchamiamy dwa razy w roku akademickim ( październik, luty - marzec )